Saint-Gobain to globalny koncern przemysłowy produkujący m.in. szkło, plastik, gips, wełnę izolacyjną, chemię budowlaną i inne materiały budowlane. Dystrybuuje materiały poprzez sieć hurtowni branży grzewczej, sanitarnej, instalacyjnej i remontowo-budowlanej. Firma ma centralę we Francji. W Polsce od ponad 25 lat Saint-Gobain jest jednym z największych inwestorów zagranicznych, posiadając w portfolio 18 marek, zatrudniając blisko 7500 pracowników w 25 zakładach produkcyjnych.
.
Wyzwania i potrzeby:
- Zbudowanie podstaw kultury empowermentu, w której decyzje podejmowane są bliżej informacji.
- Nauka komunikacji w zespole liderskim i wzrost zaufania między członkami zespołu.
- Integracja pracowników, wspólne doświadczenie budujące więzi między członkami zespołu.
Rozwiązanie
Firma 4Results zarekomendowała zastosowanie rozwiązania, które zbuduje podstawy do większej samoświadomości i lepszego delegowania odpowiedzialności w zespole na bazie autorskiej metodyki kultury odpowiedzialności. Do tego celu wykorzystano immersyjną symulację VR o nazwie Mission One.ś
Mission One to niezwykłe doświadczenie oparte o prawdziwe misje realizowane przez Davida Marqueta, a opisane w jego bestsellerze „Zmień Kurs!”. Zespoły zanurzone w rzeczywistość nuklearnej łodzi podwodnej oraz działające na pokładzie helikoptera realizują zadania ratowania rozbitków na wrogich wodach, a rola każdego członka załogi jest krytyczna dla powodzenia misji.
Po raz pierwszy miałam do czynienia z VR na szkoleniach. To bardzo atrakcyjna forma szkoleniowa.
Bernadeta Palska, Saint-Gobain
Sytuacje w VR możemy przełożyć na doświadczenie ze świata rzeczywistego i właśnie dlatego to bardzo wartościowy model szkoleniowy.
Piotr Kaczmarek, Maintenance Manager, Saint-Gobain
Rezultat
Wzrost poczucia samoświadomości; trening komunikacji opartej o delegowanie, podejmowanie decyzji bliżej informacji; zbudowanie solidnych podstaw do tworzenia kultury odpowiedzialności, w której każdy jest liderem w swoim obszarze.
To szkolenie otworzyło przede mną pewne zamknięte obszary w mojej samoświadomości jako lidera. Teraz jestem bardziej świadoma komunikacji, różnic w zespole, podejścia leader-leader.
Joanna Dziedzic, Quality Manager, Saint-Gobain