VR jako sposób na budowanie kultury empowermentu

Saint-Gobain to globalny koncern przemysłowy produkujący m.in. szkło, plastik, gips, wełnę izolacyjną, chemię budowlaną i inne materiały budowlane. Dystrybuuje materiały poprzez sieć hurtowni branży grzewczej, sanitarnej, instalacyjnej i remontowo-budowlanej. Firma ma centralę we Francji.  W Polsce od ponad 25 lat Saint-Gobain jest jednym z największych inwestorów zagranicznych, posiadając w portfolio 18 marek, zatrudniając blisko 7500 pracowników w 25 zakładach produkcyjnych.

.

Wyzwania i potrzeby:

  • Zbudowanie podstaw kultury empowermentu, w której decyzje podejmowane są bliżej informacji.
  • Nauka komunikacji w zespole liderskim i wzrost zaufania między członkami zespołu.
  • Integracja pracowników, wspólne doświadczenie budujące więzi między członkami zespołu.

Rozwiązanie

Firma 4Results zarekomendowała zastosowanie rozwiązania, które zbuduje podstawy do większej samoświadomości i lepszego delegowania odpowiedzialności  w zespole na bazie autorskiej metodyki kultury odpowiedzialności. Do tego celu wykorzystano immersyjną symulację VR o nazwie Mission One.ś

Mission One to niezwykłe doświadczenie oparte o prawdziwe misje realizowane przez Davida Marqueta, a opisane w jego bestsellerze „Zmień Kurs!”. Zespoły zanurzone w rzeczywistość nuklearnej łodzi podwodnej oraz działające na pokładzie helikoptera realizują zadania ratowania rozbitków na wrogich wodach, a rola każdego członka załogi jest krytyczna dla powodzenia misji.

Po raz pierwszy miałam do czynienia z VR na szkoleniach. To bardzo atrakcyjna forma szkoleniowa. 

Bernadeta Palska, Saint-Gobain 

Sytuacje w VR możemy przełożyć na doświadczenie ze świata rzeczywistego i właśnie dlatego to bardzo wartościowy model szkoleniowy.

Piotr Kaczmarek, Maintenance Manager, Saint-Gobain

Rezultat

Wzrost poczucia samoświadomości; trening komunikacji opartej o delegowanie,  podejmowanie decyzji bliżej informacji; zbudowanie solidnych podstaw do tworzenia kultury odpowiedzialności, w której każdy jest liderem w swoim obszarze.

To szkolenie otworzyło przede mną pewne zamknięte obszary w mojej samoświadomości jako lidera. Teraz jestem bardziej świadoma komunikacji, różnic w zespole, podejścia leader-leader.

Joanna Dziedzic, Quality Manager, Saint-Gobain 

 

 

Zobacz wideo z projektu:

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ