Inny wymiar e-learningu

E-learning na miarę 3. dekady XXI wieku powinien składać z krótkich form, być ukierunkowany na zmianę i spersonalizowany. W jaki sposób projektuje się takie kursy? 

Coraz krótsze formy

Czy wiesz, że średnia długość ludzkiej uwagi wynosi około 7 minut? Nie jest to zaskakujące, ponieważ jesteśmy nieustannie bombardowani treściami z reklam, mediów społecznościowych i internetu. Żyjemy w kulturze przesytu informacyjnego.

W rezultacie w edukacji doświadczamy coraz silniejszego trendu na krótkie formy rozwojowe. Najskuteczniej uwagę przyciągają filmy. Pokazują to wyraźnie dane – średni czas spędzony na oglądaniu wideo internetowego trwa 2,7 minuty w porównaniu z 10–20 sekundami spędzanymi na stronie internetowej przed jej zamknięciem. (przeczytaj więcej o trendach na: https://elearningindustry.com/microlearning-and-online-video-teaching-8-trends)

 Właśnie dlatego szkolenie e-learningowe, które ma przynosić efekty, musi zawierać atrakcyjne, przyciągające uwagę formy – przede wszystkim filmy. Zarazem nie mogą to być długie, kilkudziesięciominutowe nagrania, wymagające długich godzin spędzonych przed ekranem. Powinny to być natomiast krótkie porcje treści (Patrz m.in. konfernecje TED), z których każda uczy odbiorcę jednego, konkretnego elementu.

Podróż rozwojowa

Zarazem musimy zdawać sobie sprawę, że większość szkoleń nie przynosi efektów. Tylko 20 procent uczestników szkoleń wykorzystuje to, czego się nauczyli podczas szkolenia do osiągania wartościowych wyników dla swoich firm (Badania Professora Roberta Brinkerhoffa  z  Brinkerhoff Evaluation Institute, czytaj więcej w tekście Journey4Results.Podróże kształcą!)

Coraz częściej rezygnujemy zatem z myślenia o szkoleniu jako jednorazowym „evencie”. Podróż rozwojowa musi uwzględniać takie obszary jak: przestrzeń (np. platforma online, szkolenia), relacje (zaangażowany szef, feedback od uczestników i trenera), narzędzia (np. e-learning, grywalizacja, pomiar), powiązanie biznesowe (wpływ rozwijanych kompetencji na KPI, rozwój umiejętności krytycznych dla biznesu) oraz dobre rozłożenie rozwoju w czasie. Między innymi właśnie dobre zarządzanie tymi obszarami jest kluczowe do opracowania optymalnego szkolenia e-lerningowego. Zatem nie o samo odbycie kursu chodzi, ale o zastosowanie nauczonych tam treści w praktyce biznesowej.

Spersonalizowane treści

Co więcej,  niestety większość szkoleń e-learnignowych to wystandaryzowane rozwiązania niedopasowane do potrzeb organizacji. Zwykle są to długie, mało angażujące formy; bez przełożenie na codzienną pracę. Dlatego coraz częściej oferuje się Klientom spersonalizowane i dostosowane do potrzeb firm kursy, które odpowiadają wprost na oczekiwania i problemy uczestników e-learningu.

W odpowiedzi na te wyzwania proponujemy inny wymiar szkoleń e-learningowych. Nasze rozwiązania przygotowujemy w oparciu o potrzeby Klienta, na podstawie dostarczonych materiałów merytorycznych lub całkowicie od podstaw. W każdym przypadku produkt finalny musi odpowiadać wymaganiom i wyobrażeniom Klienta. Dowiedz się więcej odwiedzając stronę internetową naszych kursów online.

Andrzej Domański: Dyrektor ds. rozwoju biznesu

Napisz do mnie
Dowiedz się więcej o naszych kursach e-learningowych

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ