Konkurs na nową nazwę rozstrzygnięty

„Accountability Culture” – pewne zwroty po angielsku brzmią po prostu lepiej. Jednak co z polskimi odpowiednikami? Kultura odpowiedzialności wydaje się dobrym tłumaczeniem, ale przecież na pewno macie lepsze propozycje. Rozpisaliśmy konkurs i… mamy zwycięzcę!

Otrzymaliśmy kilkadziesiąt propozycji. Po głębszym zastanowieniu wybraliśmy nazwę:

Kultura Biorę Odpowiedzialność

Dlaczego właśnie taka? Po pierwsze, w tych słowach wyraża tę postawę i zobowiązanie, o które nam chodzi. Po drugie, dobrze skraca się do słów Kultura BiO, kojarząc się nam z naturalnością i najbardziej pierwotną z kultur – plemienną. W takiej kulturze każdy zna swoje miejsce, funkcję: jeden jest obrońcą, inny zdobywa pożywienie, jeszcze inny ma funkcję wodza – ale każdy musi wziąć odpowiedzialność, bo jak popełni błąd lub zaniecha obowiązków, to wszyscy poniosą konsekwencje.

Dziękujemy za wszystkie Wasze propozycje, wyróżniliśmy osiem z nich. Dla wyróżnionych mamy nagrody:

1.Książki „Angażujący lider” naszego autorstwa.  (Dostępna w SKLEPIE)
2.Książki „Zmień Kurs!” Davida Marqueta. (Dostępna w SKLEPIE)
3.Nagrodę specjalną: bezpłatny udział w symulacji VR DIVE, czyli budowanie kultury odpowiedzialności na atomowej łodzi podwodnej. (tutaj szczegóły: https://dive.4results.pl/start)

Dlaczego szukaliśmy inspiracji i prosiliśmy Was o pomoc?

Od lat zajmujemy się tym tematem i widzimy, że: po pierwsze bardzo dojrzewa/ewoluuje, po drugie ilość zapytań, projektów w tym obszarze podwoiła w ostatnich 2 latach.

Sporo mówi się ostatnio o kulturze zaangażowania. Nasze badania „Co buduje, o zabija zaangażowanie?” (www.4results.pl/badania) pokazują, że w czasach Covid-19 w porównaniu do do 2018 r docenianie stało się dwukrotnie silniejszym czynnikiem angażującym!

Po latach doświadczeń pracy z klientami widzimy, że kultura angażowania to tylko jeden z etapów. Kolejny to kultura odpowiedzialności, w której pracownicy dbają o wyniki, o pozytywność i produktywność w zespole, podejmują decyzje itd… słowem – są bardziej u siebie niż najemnikiem.

Jeśli masz jakieś skojarzenia z nową nazwą lub ciekawe doświadczenia do przekazania, napisz do nas!  Sławek Błaszczak, Partner Zarządzający 4Results, slawek.blaszczak@4results.pl

Napisz do nas

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ