Sonar kultury odpowiedzialności to narzędzie, które służy do ocenienia poziomu autonomii i decyzyjności w Twoim zespole. Wypełnienie ankiety zajmie Ci ok. 7 minut. W razie problemów technicznych, pytań, prosimy o kontakt: sonar@4results.pl. Zapraszajmy do wypełnienia ankiety! Aby przejść dalej, kliknij przycisk "Przejdź do badania".Oceń aktualną rzeczywistość w Twoim zespole na skali od 1 do 10 pomiędzy dwoma stwierdzeniami.Pytanie 1Trzeba uważać co się mówi, bo szczerość raczej nie popłaca, zwłaszcza przy trudnych i wrażliwych tematach. 12345678910 Każdy może powiedzieć otwarcie co myśli, nawet o trudnych i wrażliwych tematach.Pytanie 2Jeśli ktoś wyraźnie różni się w sposobie myślenia, ma odmienne zdanie od większości, zazwyczaj nie jest słuchany, ogranicza się jego wpływ. 12345678910 Z uwagą słucha się odmiennych od większości głosów, nawet gdy bywają kontrowersyjne. Widzimy w nich raczej możliwości niż ograniczenia.Pytanie 3Od zgłaszania i wdrażania usprawnień jest kadra zarządzająca. 12345678910 Pracownicy chętnie zgłaszają i wdrażają usprawnienia.Pytanie 4Pracownicy oczekują od szefa, że każda, nawet najdrobniejsza decyzja, będzie przez niego podejmowana. 12345678910 Pracownicy sami podejmują decyzje, mając ku temu wszystkie potrzebne informacje.Pytanie 5Ludzie wykonują zadania od – do, bo nie rozumieją szerszego kontekstu swojej pracy. 12345678910 Pracownicy rozumieją sens i kontekst swoich zadań – dlatego mają wpływ na to, jak wykonują te zadania.Pytanie 6Pracownicy mają liczne umiejętności, lecz nie są one docenione i wykorzystane. 12345678910 Firma potrafi w pełni wykorzystać potencjał pracowników.Pytanie 7Gdy coś nie działa, szukamy przyczyn w ludziach (oczekujemy zmiany ich postaw, większego zaangażowania). 12345678910 Gdy coś nie działa, analizujemy przyczyny po stronie procesów i systemów, skupiamy się na tym, by stworzyć ludziom inne środowisko i warunki pracy.Pytanie 8Gdy pojawiają się problemy we współpracy, zwłaszcza na styku zespołów, szukamy winnych. 12345678910 Szukamy systemowych rozwiązań na lepszą współpracę, zwłaszcza na styku zespołów.Pytanie 9Liderzy są bardzo nerwowi i krytykujący, gdy pojawiają się kryzysy, awarie i błędy. 12345678910 Liderzy podchodzą do kryzysów, awarii i błędów ze spokojem, traktując je jako naturalny etap doskonalenia.Pytanie 10Zgłaszanie usprawnień i pomysłów jest bezcelowe. I tak nic się nie zmieni. 12345678910 Pracownicy w firmie chętnie zgłaszają innowacje i usprawnienia. Są one testowane i wdrażane.Pytanie 11Zanim zaczniemy działać, nadmiarowo dyskutujemy i omawiamy ryzyka. 12345678910 Kiedy mamy nowe pomysły, to szybko przechodzimy do testowania i działania.Pytanie 12Kiedy ktoś ma pomysł, musi długo walczyć, żeby pozwolono mu spróbować 12345678910 Kiedy ktoś ma pomysł, jest pełna akceptacja dla próbowania czegoś nowego a nawet podejmowania ryzyka.Wyślij Dziękujemy za wypełnienie sonaruΔ