Szkolenie z obsługi klienta z wykorzystaniem VR? Skorzystaj z nieograniczonych możliwości!

 

Autor: Andrzej Domański, Partner 4Results People

 

Podejście do klienta ma ogromne znaczenie dla biznesu. Wielu z nas nie powróciło do restauracji bądź sklepu, gdzie zostaliśmy potraktowani nieuprzejmie przez pracowników. Dane mówią same za siebie: badanie Forrester wykazało, że zyski firm, które przykładają uwagę do doświadczenia klienta, są większe nawet o 80%!
Dobra wiadomość jest taka, że VR może zmienić oblicze obsługi klienta i pomóc Ci usprawnić działania w tym zakresie!
Warto wiedzieć, VR jest już dziś wykorzystywany w programach szkoleniowych – również i w tych dotyczących skutecznej obsługi klienta.

> Oto kilka z wielu korzyści, jakie VR może przynieść Twojej firmie:

Wzrost zaangażowania podczas szkolenia:

W przeciwieństwie do tradycyjnych metod szkoleniowych, które mogą być mało inspirujące, szkolenie z wykorzystaniem VR jest wysoce interaktywne i angażujące dla uczestników. Zapewnia szkolonym osobom pozytywne i niezapomniane doświadczenie, a to z kolei zwiększa prawdopodobieństwo zapamiętania przez nie nowych informacji. To wszystko prowadzi do lepszych wyników w zakresie obsługi klienta.

Szkolenie w rzeczywistym środowisku

Jedną z największych zalet szkolenia za pomocą VRu jest możliwość tworzenia realistycznych i wciągających scenariuszy szkoleniowych. Ta technologia pozwala na stworzenie środowiska 3D, które odwzorowuje rzeczywiste sytuacje związane z obsługą klienta. Dzięki temu uczestnicy szkolenia mogą ćwiczyć w bezpiecznej i kontrolowanej przestrzeni, co pozwala im popełniać błędy i uczyć się na nich bez żadnych negatywnych konsekwencji.

Oszczędność

Szkolenie z obsługi klienta z wykorzystaniem VR to również opłacalna inwestycja. Konwencjonalne metody szkoleniowe wymagają zaangażowania trenerów, opracowania materiałów szkoleniowych i po prostu zajmuje sporo czasu pracowników. To wszystko najczęściej skutkuje znacznymi kosztami, zwłaszcza w przypadku większych firm zatrudniających tysiące osób. Na szczęście szkolenie VR wymaga jedynie początkowej inwestycji w sprzęt i oprogramowanie – co z perspektywy czasu jest dużo bardziej opłacalne!

Zwiększona efektywność

W porównaniu do tradycyjnych metod szkoleniowych, które mogą pochłaniać znaczną ilość czasu i powodować utratę produktywności pracowników, szkolenie VR oferuje bardziej efektywną opcję. Trening VR może być zrealizowany w znacznie krótszym czasie. Dzięki temu pracownicy mogą szybko wrócić do swoich obowiązków i nową, dobrze przyswojoną wiedzą.

Zwiększona satysfakcja klienta:

Podstawowym celem szkolenia z zakresu obsługi jest zwiększenie zadowolenia klienta. Dzięki szkoleniom VR pracownicy są lepiej przygotowani do radzenia sobie w różnych sytuacjach i mogą z łatwością skupić się na zwiększaniu satysfakcji klientów.
Jak widać – przyszłość już nadeszła. Stań się jej częścią już dziś i przekonaj się, jak szkolenia VR mogą wyglądać w Twojej firmie!

 

Andrzej Domański: Partner w 4Results. Od kilkunastu lat związany jest z branżą szkoleniowo-doradczą, jako dyrektor sprzedaży, dyrektor operacyjny, kierownik projektów, konsultant, trener. Zrealizował kilkadziesiąt projektów doradczych z obszaru badań i doradztwa HR (audytu HR, AC/DC, ocena kompetencji, badania opinii pracowników, oceny okresowe) oraz kilkadziesiąt projektów dotyczących rozwoju pracowników (programy talentowe, akademie przywództwa, programy rozwoju sił sprzedaży, wsparcie facylitacyjne, wdrożenia e-learningu etc.). Jest wykładowcą Politechniki Łódzkiej, społecznie angażuje się w restrukturyzację Domów Dziecka i reformę pieczy zastępczej. Specjalizuje się w tematyce zastosowania VR w szkoleniach. 

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ