T-mobile: Lider Przyszłości – projekt dla działu IT

T-Mobile Polska S.A. (dawniej: Polska Telefonia Cyfrowa) – operator sieci telefonii komórkowej GSM. Obecnie jest czwartym operatorem komórkowym w Polsce pod względem liczby abonentów, obsługujący ponad 12 mln klientów. T-Mobile Polska w 2015 roku po raz 6 został uhonorowany certyfikatem Top Employers. Firma zatrudnia około 4400 osób. Współzałożycielem oraz właścicielem T-Mobile jest globalny koncern telekomunikacyjny Grupa Deutsche Telekom (DT), do którego należą m.in. T-Mobile i T-Systems. Grupa zatrudnia globalnie prawie 230 tysięcy pracowników i prowadzi działalność w 50 krajach na świecie, obsługując blisko 200 mln klientów.

Wyzwania i potrzeby:

W ciągu 3 lat struktura IT odpowiedzialna za część funkcjonalności SAP wzrosła z 3 osób do blisko 200. W tak dynamicznym środowisku, przy silnych przesłankach dalszego wzrostu przed liderami pojawiło się dużo wyzwań związanych z: rolą lidera w środowisku agile, zarządzaniem rozproszoną i różnorodną
strukturą, efektywną komunikacją w sytuacjach  licznych i ciągłych zmian, angażowaniem zespołów w realizację ambitnych celów.

Projekt

Pierwszym krokiem była diagnoza, mająca na celu określenie kluczowych kompetencji, obszarów do rozwoju krytycznych z perspektywy strategii rozwoju działu i roli działu w nowej strukturze globalnej IT. Kolejnym krokiem był kick off projektu skupiony na roli Lidera Przyszłości. Przez kolejne 10 miesięcy grupa 20 liderów przeszła cykl 6 warsztatów: Angażujące przywództwo, Wszechstronne Przywództwo, Zarządzanie Zmianą, Komunikacja w środowisku
różnorodnym, Nawyki zwinnych zespołów, Moje cele na przyszłość – Action learning. Każde szkolenie kończyło się zadaniem wdrożeniowym.

Rezultaty

Przygotowanie liderów do zarządzania  dynamiczną strukturą oraz rozwinięcie kluczowych kompetencji z obszaru budowania zwinnych, zaangażowanych
i różnorodnych zespołów. W opinii liderów dzięki procesowi rozwojowemu mocno osadzili się w roli liderów, zwiększyli znacząco poczucie pewności siebie, zwiększyli skuteczność swoich interwencji w zespołach, podnieśli zaangażowanie pracowników.

Potrzebujesz więcej informacji o tym projekcie? Napisz do nas: slawek.blaszczak@4results.pl, albo skontaktuj się PRZEZ FORMULARZ

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ