Ostatnie lata były łaskawe dla sprzedawców. Pozwalały w miarę swobodnie realizować budżety, poszukiwać nowych klientów, sprawnie obsługiwać istniejących klientów, planować działania, realizować aktywności sprzedażowe. Innymi słowy jakoś zarządzać tymi klientami i samymi sobą.
Ostatnie lata były łaskawe dla szefów sprzedaży. Umożliwiały swobodne rekrutowanie ludzi, szkolenie i rozwijanie, zarządzanie nimi i angażowanie do efektywniejszej pracy z klientami. Część sprzedawców sama się sobą zajmowała, częścią trzeba się było trochę bardziej zająć. Ale generalnie praca szefa sprzedaży była w miarę przewidywalna.
No i nastał 13 marca 2020 roku. Dzień od którego większość z nas sprzedawców utknęła w ostrej mgle sprzedażowej, a część szefów sprzedaży miota się między zarządzaniem sobą, swoim zespołem, swoimi klientami i próbą realizacji budżetu.
Nastał czas brania odpowiedzialności za sprzedaż, zespól, klientów. Jak zatem zarządzać zespołem w tych nowych starych czasach? Jak zarządzać klientami w tych nowych starych czasach?
Opowiedzieliśmy o tym Państwu podczas webinarium, które dało inspiracje do lepszego zrozumienia co nas spotkało w tej sprzedaży i jakim wyzwaniom musieliśmy stawiać czoła. W zakresie odpowiedzialności za wyniki, ale także za ludzi i za klientów.
17 listopada 2020 roku z inicjatywy Firm Rodzinnych (IFR), wspólnie z firmą 4Results odbyło się webinarium pt. “12 Jeźdźców Apokalipsy, czyli jak zarządzać sprzedażą i zespołem sprzedaży w tych “nowych starych” czasach?“. Spotkanie poprowadziła Joanna Wazowicz – Partner w firmie 4Results, zaś moderował je Tomasz Budziak – wiceprezes zarządu IFR.
W oparciu o praktyczne przykłady z różnych branż przedyskutowaliśmy i nauczyliśmy się jak:
- Dawać ludziom odpowiedzialność za wyniki sprzedażowe
- Pracować z klientami w tych nowych czasach
- Zarządzać zespołem sprzedaży, korzystając w wiedzy o trendach w sprzedaży
- Brać odpowiedzialność nie tylko za wynik, ale także za swój zespół
Serdecznie zachęcamy do obejrzenia retransmisji!