Kultura Biorę Odpowiedzialność

GłównaHome Kultura Biorę Odpowiedzialność

Czym jest Kultura Biorę Odpowiedzialność?

  • Kultura Biorę Odpowiedzialność jest oparta o kompetencje przyszłości, takie jak samozarządzanie, accountability, przedsiębiorczość – czyli umiejętności rosnące na znaczeniu w środowisku pracy.
  • To odpowiedź na zmienność, złożoność biznesową, która wymaga szybkich i trafnych decyzji. W Kulturze BO decyzje podejmowane są tam, gdzie jest informacja, a nie hierarchicznie.
  • Kultura odpowiedzialności bywa nazywana też kulturą accountability lub kulturą opartą o empowerment.
  • Wdrożenie takiej kultury staje się możliwe, gdy mamy system budowania Klarowności i Kompetencji.
  • Kultura BO rozwija liderów na wszystkich poziomach, pomaga zbudować kulturę pracy zespołów oraz na współpracę na styku działów.
  • Kultura Biorę Odpowiedzialność opiera się na wieloletniej praktyce Intent-Based Leadership International, organizacji promującej empowerment w zarządzaniu (accountability culture).

Efekty kultury BO:

Odpowiedzialność

Decyzyjność

Przedsiębiorczość

Współpraca

Bezpieczeństwo psychologiczne

DLACZEGO WARTO?

Tam, gdzie działa Kultura Odpowiedzialności, poprawiają się wyniki

Zespoły szybko i adekwatnie
reagują na zmiany

Wszyscy koncentracją się
na doskonaleniu a nie unikaniu błędów

Masz większą liczbę innowacji
i pomysłów, które testujecie, wdrażacie
zamiast wyłącznie o nich rozmawiać

Ludzie sami dbają o wyniki
i środowisko pracy, a nie biernie
czekają na wytyczne i rozkazy

Jak wdrażamy kulturę odpowiedzialności?

Kultura Biorę Odpowiedzialność oparta jest o podejście Intent-Based Leadership International.

To metodyka wypracowana przez międzynarodowy zespół kpt Davida L. Marqueta. Pierwsze wdrożenie to rok 1999, kiedy kpt D. L. Marquet w 9 miesięcy najgorszą łódź atomową w USS Navy zamienia w nr. 1

Program sprawdzony na wielu transformacjach biznesowych w USA i Europie, w tym w Polsce. Choć zwykle jest zainicjowany na poziomie top-management, to angażuje ludzi na wszystkich poziomach organizacji. Stwarza warunki i przestrzeń dla wszystkich do myślenia, mówienia i działania jak odpowiedzialny lider.

Wyobraź sobie miejsce pracy, w którym każdy dba o wyniki, angażuje się i wnosi swój pełny wkład intelektualny. Miejsce, w którym ludzie są zdrowsi i szczęśliwsi, ponieważ mają większy wpływ, w którym każdy jest liderem…”

ktp. David Marquet, lider i mówca, autor „Turn the Ship Around!”

Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź bazę wideo, podcastów i webinariów

POPROSZĘ O BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ

Wypełnij formularz – skontaktujemy się z Tobą