Shingo Discover Excellence

Warsztat

Shingo Discover Excellence

  • 21-22 maja 2025
  • Nowy Dwór Mazowiecki
Teoria
Rekomendacje
Go-and-observe

O czym jest warsztat?

Warsztat Shingo Discover Excellence jest dwudniowym wydarzeniem wprowadzającym w tematykę Doskonałości Operacyjnej i fundamentalnych zagadnień z koncepcji Dr. Shigeo Shingo.

Program jest bogaty w interakcyjne doświadczenia, prowadzi uczestnika do odkrycia tego, jak uwolnić ukryty potencjał w organizacji w celu osiągnięcia doskonałości przedsiębiorstwa.

Udział w warsztacie zapewnia zarówno zaopatrzenie w wysokiej jakości wiedzę (mało powszechną na polskim rynku), jak i przetestowanie zdobytych umiejętności w praktyce – rozpoznawanie zachowań pracowników, w rzeczywistym środowisku pracy. Po ukończeniu warsztatu uczestnik jest przygotowany do zastosowania nabytych umiejętności.

Dla kogo jest warsztat?

  • Członków Zarządu
  • Dyrektorów firm
  • Liderów programów doskonałości operacyjnej
  • Liderów obszarów operacyjnych oraz Kierowników Ciągłego Doskonalenia
  • HR Business Partnerów
  • Specjalistów HR

Czym jest model Shingo?

Model Shingo to efekt kilku dekad pracy i setek projektów zrealizowanych w przedsiębiorstwach produkcyjnych w celu wypracowania uniwersalnych sposobów osiągania Doskonałości Operacyjnej. Model należy rozumieć jako pracę nad kształtowaniem filozofii działania firmy, ponieważ projekty wdrożeniowe Shingo obejmują praktycznie całą organizację – od kultury, przez system zarządzania, po wykorzystywane narzędzia.

Model Shingo został opracowany w oparciu o doświadczenia Dr. Shigeo Shingo oraz programy Doskonałości Operacyjnej prowadzone przez amerykańskich badaczy z Instytutu Shingo. Partner 4Results, Irek Biliński, został certyfikowanym trenerem z zakresu filozofii Shingo. Dzięki temu od maja 2018 4Results stał się jedynym licencjonowanym Partnerem SHINGO INSTITUTE w Polsce.

Agenda wydarzenia

01
dzień
  • 08:30 – 09:00 Rozpoczęcie warsztatu
  • 09:00 – 10:45 Prezentacja filozofii i podejścia do doskonałości przedsiębiorstwa
  • 10:45 – 11:00 Przerwa kawowa
  • 11:00 – 12:45 Kluczowe zasady Modelu Shingo – część I
  • 12:45 – 13:30 LUNCH
  • 13:30 – 14:15 Kluczowe zasady Shingo – podsumowanie
  • 14:15- 15:15 Idealne (wzorcowe) zachowania
  • 15:15- 15:30 Przerwa kawowa
  • 15:30 – 16:15 Jak skutecznie lub nieskutecznie tworzone w firmach systemy wpływają na kształtowanie zachowań ludzi? – studium przypadku
  • 16:15 – 17:00 Przygotowanie uczestników do praktycznych sesji „idź i zobacz” (go-and-observe)
  • 17:00 – 18:00 Wprowadzenie do zasad bezpieczeństwa i wizyty w zakładzie (zapoznanie z gospodarzami) – przejście po zakładzie
02
dzień
  • 08:30 – 09:00 Krótkie przypomnienie teorii z dnia poprzedniego oraz przygotowanie do pierwszej sesji „idź i zobacz” (go-and-observe)
  • 09:00 – 10:00 „Idź i zobacz” – runda 1
  • 10:00 – 10:15 Przerwa kawowa
  • 10:15 – 11:45 Zapoznanie się ze specjalnym protokołem podsumowania w ocenie doskonałości przedsiębiorstwa – mocne strony oraz szanse na rozwój – podsumowanie
  • 11:45 – 12:30 Przygotowanie do 2 sesji „idź i zobacz” (go-and-observe)
  • 12:30 – 13:15 LUNCH
  • 13:15- 14:15 „Idź i zobacz” – runda 2
  • 14:15 – 15:15 Mocne strony oraz szanse na rozwój – podsumowanie
  • 15:15 – 16:00 Przygotowanie zarządczej informacji zwrotnej dla gospodarza wydarzenia
  • 16:00 – 16:30 Feedback dla zespołu zarządzającego
  • 16:30 – 17:00 Podsumowanie warsztatu i refleksja

Dlaczego warto?

Doświadcz

Warszaty połączone z praktyktycznymi ćwiczeniami

Poznaj

Case study Klienta, który z sukcesem wdrożył kulturę modelu Shingo

Zdobądź

Praktyczne wskazówki i rekomendacje jak osiągnąć doskonałość operacyjną

Discover Excellence - edycja z 2023

14
Uczestników
Techmatik
Gospodarz warsztatu

Prowadzący

Katarzyna Stołkowska

W 4Results realizuje projekty wdrożeniowe z wykorzystaniem metody QRM oraz Lean. Prowadzi kompleksowe analizy procesów produkcyjnych. Pomaga klientom w osiąganiu najlepszych rezultatów oraz w drodze do doskonałości organizacyjnej. Buduje i wdraża systemy ciągłego doskonalenia, rozwoju kompetencji Operatorów (TWI) oraz systemy zarządzania – siatka spotkań wraz z miernikami, wizualizacją i efektywnymi spotkaniami. Pracuje z Liderami nad wdrażaniem Standaryzowanej pracy Menedżera (SPM), tworząc przestrzeń na kluczowe rutyny.

Piotr Wrzeszcz

W 4Results odpowiada za rozwój usług oraz kompetencji w obszarze Doskonalenia Organizacji i Lean Management. Wspólnie z zarządami, liderami i zespołami projektowymi wypracowuje i wdraża zmiany oraz rozwija kadrę wyższą, średnią i podstawową, przysposabiając ludzi do nowej jakości pracy. Specjalizuje się we wdrożeniach strategicznych programów doskonalenia przedsiębiorstwa w oparciu o biznesowe potrzeby Klienta oraz wymagania konkurencji. Łącząc bogate doświadczenie z Lean Management, TPM oraz rozwoju ludzi tworzy szyte na miarę rozwiązania doskonalące obszary operacyjne.

Jeśli zainteresowała Cię metoda Shingo to zachęcamy do pobrania ebooka w tym temacie

Materiał szczegółowo omawia Model Shingo, który oferuje ramy dla budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej doskonałości operacyjnej. Przedstawia kluczowe zasady, narzędzia i praktyki, które pomagają organizacjom w osiąganiu trwałych wyników i promowaniu odpowiednich zachowań wśród pracowników.

Informacje organizacyjne i rejestracja

  • Warsztat odbędzie się w dniach 21-22 maja 2025 (poniedziałek-wtorek)

 

  • Miejscem warsztatu jest siedziba firmy La Lorraine Polska Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 1, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

 

  • Szczegóły organizacyjne zostaną wysłane ok. 2 tygodnie przed planowanym terminem warsztatu

4000 zł*

  • w cenie zapewniony jest udział w dwóch dniach warsztatu, materiały merytoryczne, posiłki (przerwy kawowe oraz 2 x lunch, również w wersji wege)
  • w cenie nie jest zapewniony ewentualny nocleg i dojazd

* cena netto

To był bardzo udany event z mojej perspektywy i bardzo dziękuję za zaproszenie i możliwość wzięcia udziału. Z całą pewnością wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami, networking, możliwość wzięcia udziału w Gembach organizowanych w trakcie spotkania oraz sam content i inspiracje z tym związane to największa wartość dodana. Mam nadzieję, że deklarowany event w postaci wyjazdu do zakładów, które zdobyły nagrody Shingo w 2024 roku odbędzie się i już się na niego cieszę.

Rafał Banaś
Plant Director w LaLorraine

Poproszę o bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz – skontaktujemy się z Tobą

    UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ