O czym jest warsztat?
Metoda TWI ma na celu szybkie i przede wszystkim jakościowe wdrożenie nowych osób, ale również zapewnienie rozwoju pomiędzy stanowiskami czy obszarami. Przez jakościowe wdrożenie rozumiemy pełną samodzielność pracownika na stanowisku czy pełnionej roli. Kolejnym ważnym elementem w procesie TWI jest redukcja błędów jakościowych. Dbamy tutaj o budowanie pełnego zrozumienia procesu i wykonywanej pracy. Pracownik, który wie po co wykonuje dane czynności i jak poszczególne elementy wpływają na kolejne etapy procesu jest świadomy również potencjalnych błędów i problemów.
Poprzez TWI zwiększamy także bezpieczeństwo pracy oraz poziom wiedzy i świadomości pomiędzy pracownikami, standaryzujemy procesy, rozwijamy umiejętności pracowników pomiędzy stanowiskami, przez co pracownicy stają się bardziej uniwersalni na stanowiskach pracy, a organizacje mogą wreszcie zarządzać rozwojem swoich pracowników.


Dla kogo jest warsztat?
- Dyrektorów produkcji
- Kierowników, Mistrzów i Liderów produkcji
- Continuous Improvement Managerów
- Specjalistów, Inżynierów, Technologów
- HR Business Partnerów
- Specjalistów HR
Czym jest metoda TWI?
TWI to filozofia Lean Management, która powinna być fundamentem każdego systemu zarządzania dowolną organizacją. To ludzie tworzą przedsiębiorstwa i bez ich świadomości i zaangażowania, wdrożenie Lean Management jest w praktyce niemożliwy.
W projektach TWI największy nacisk położony jest na rozwój pracowników, zarówno tych nowych jaki i stałych. Dzisiaj firmy zaczynają pracować nad procesami wdrożeń nowych pracowników, jednak zdarza się, że zapominająo stałych pracownikach, dzięki którym powstało w organizacji wiele standardów, usprawnień, relacji. Dzięki wdrożeniu pełnych 4 Modułów, przedsiębiorstwa mogą sprawnie budować swoją przewagę konkurencyjną na rynku pracy. Dbając przy tym o standaryzację pracy, zarządzanie rozwojem pracowników oraz o budowanie dobrych relacji z pracownikami w oparciu o liderstwo angażujące.
Przykładowe efekty wdrożenia TWI:
- zmniejszenie rotacji pracowników w organizacji
- skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników do 40%
- zmniejszenie pomyłek i błędów ludzkich w procesach
- zbudowanie dobrych relacji z pracownikami
- wyższa produktywność, w krótszym czasie realizacji
Agenda wydarzenia
- 09:00 – 09:30 Rozpoczęcie warsztatu
- 09:30 – 10:00 Struktura & role w procesie rozwoju
- 10:00 – 10:45 Planowanie rozwoju – macierz umiejętności
- 10:45 – 11:00 Przerwa kawowa
- 11:00 – 11:30 Planowanie rozwoju – plan szkoleń
- 11:30 – 12:45 Case study wdrożenia TWI
- 12:45- 13:30 LUNCH
- 13:30- 14:00 Wprowadzenie do TWI
- 14:00 – 14:45 TWI – Jak przygotować instruktaż? – część teoretyczna
- 14:45 – 15:00 Przerwa kawowa
- 15:00 – 16:15 TWI – Jak przygotować instruktaż? – część praktyczna
- 16:15 – 16:30 Podsumowanie i refleksja
- 08:30 – 09:30 TWI – Jak instruować?
- 09:30 – 10:00 TWI – Doskonalenie instruktażu
- 10:00 – 10:15 Przerwa kawowa
- 10:15 – 11:30 TWI – Jak instruować i jak doskonalić instruktaż ? – część praktyczna
- 11:30 – 12:15 Jak utrzymać proces rozwoju pracowników? – czyli o rutynach firmy
- 12:15 – 13:00 LUNCH
- 13:00- 14:00 Case study wdrożenia TWI
- 14:00 – 14:15 Przerwa kawowa
- 14:15 – 15:30 Przepis na sukces we wdrożeniu TWI
- 15:30 – 15:50 Quiz wiedzy i ankieta
- 15:50 – 16:00 Podsumowanie warsztatu i refleksja
Dlaczego warto?
Dowiedz się jak:
Prowadzący
Informacje organizacyjne
- Warsztat odbędzie się w dniach 18-19 listopada 2025 (wtorek i środa) w Warszawie
- Po pierwszym dniu warsztatu organizujemy wyjście integracyjne, na które serdecznie zapraszamy (oznacz obecność w formularzu rejestracyjnym)
- Po warsztacie wszystkie materiały zostaną udostępnione uczestnikom na platformie Learn Up
- Szczegóły organizacyjne zostaną wysłane ok. 2 tygodnie przed planowanym terminem warsztatu
2500 zł*
- w cenie zapewniony jest udział w dwóch dniach warsztatu, materiały merytoryczne, posiłki (przerwy kawowe oraz 2 x lunch, również w wersji wege)
- w cenie nie jest zapewniony ewentualny nocleg
* cena netto
Odnotowaliśmy spadek rotacji wśród nowych pracowników o 50%. Istotnym i pozytywnym efektem wdrożenia tej metodologii było zwiększenie poczucia odpowiedzialności wśród pracowników.
Anna Mitros
Zastępca Dyrektora ds. personalnych i organizacji w Malow
Poproszę o bezpłatną konsultację
Wypełnij formularz – skontaktujemy się z Tobą
Jeśli zainteresowała Cię metoda TWI zachęcamy do pobrania naszego ebooka w tym temacie
Wdrażanie dobrych praktyk to klucz do ciągłego doskonalenia organizacji. Obecnie napotykamy jednak wiele problemów, które hamują rozwój kompetencji pracowników różnych szczebliw firmach produkcyjnych. Czy problem jest związany z brakiem doskonalenia metod pracy, rozwoju umiejętności instruowania oraz budowania dobrych relacji z pracownikami? Chcąc odpowiedzieć na to pytanie, zdecydowaliśmy się zrealizować badanie. Zobacz rezultaty!
